• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vägen tillbaka

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Tack för alla svar :) alla lånen jag nämnde står på mig collector står sambon som medsökande på. Privata skulden på 350k är till sambon då hon tog 2 privatlån för att hjälpa mig. Jag förstår iden med att släppa allt till kronofogden då ink sambons lån också. Skuldrådgivare sa också att det var det enda att göra, Men jag personligen känner att jag iaf vill försöka allt jag kan för att inte hamna där. Jag har pratat med samtliga banker och försökt få en avbetalningsplan men var bara ikano som gav mig 6mån att betala in halva summan, (detta är sista månaden på betalplanen) Ska försöka förlänga i ytterligare 6 mån. Vad tror ni om att släppa iväg några av krediterna till inkasso? Kan det vara en ide?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 646
Mottagna reaktioner
7 061
Poäng
4 807
Tack för alla svar :) alla lånen jag nämnde står på mig collector står sambon som medsökande på. Privata skulden på 350k är till sambon då hon tog 2 privatlån för att hjälpa mig. Jag förstår iden med att släppa allt till kronofogden då ink sambons lån också. Skuldrådgivare sa också att det var det enda att göra, Men jag personligen känner att jag iaf vill försöka allt jag kan för att inte hamna där. Jag har pratat med samtliga banker och försökt få en avbetalningsplan men var bara ikano som gav mig 6mån att betala in halva summan, (detta är sista månaden på betalplanen) Ska försöka förlänga i ytterligare 6 mån. Vad tror ni om att släppa iväg några av krediterna till inkasso? Kan det vara en ide?
Släpp i så fall de som inte syns på uc så du inte får anmärkningar. Sen måste man väga det du betalar idag per månad mot vad inkasso kommer kräva per månad, för att undvika att få högre månadskostnad istället för lägre.
Du skulle kunna ringa inkasso (här finns svar på var de flesta skulderna hamnar) och fråga vad de tror att de kommer vilja ha.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Och vid en skuldsanering kommer din sambo få betala på privata lånet och collectorlånet fullt ut.
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
388
Mottagna reaktioner
178
Poäng
367
Tack för alla svar :) alla lånen jag nämnde står på mig collector står sambon som medsökande på. Privata skulden på 350k är till sambon då hon tog 2 privatlån för att hjälpa mig. Jag förstår iden med att släppa allt till kronofogden då ink sambons lån också. Skuldrådgivare sa också att det var det enda att göra, Men jag personligen känner att jag iaf vill försöka allt jag kan för att inte hamna där. Jag har pratat med samtliga banker och försökt få en avbetalningsplan men var bara ikano som gav mig 6mån att betala in halva summan, (detta är sista månaden på betalplanen) Ska försöka förlänga i ytterligare 6 mån. Vad tror ni om att släppa iväg några av krediterna till inkasso? Kan det vara en ide?

Om du inte ska släppa allt så måste du vara 100% spelfri ..annars spelar det ingen roll, och det verkar inte ha gått så bra om man ser på alla lån du tagit och även fått hjälp med...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 646
Mottagna reaktioner
7 061
Poäng
4 807
Och om du längre fram söker skuldsanering så är det till din fördel att du kan visa att du själv har försökt ändra situationen
 

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Och vid en skuldsanering kommer din sambo få betala på privata lånet och collectorlånet fullt ut.
Jo det vet jag. Men bestämmer jag mig för att släppa allt till kronofogden så kommer min sambo också släppa allt sitt till kronofogden, för släpper jag mitt så finns det inte en chans att vi har råd att betala på sina skulder.
 

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Släpp i så fall de som inte syns på uc så du inte får anmärkningar. Sen måste man väga det du betalar idag per månad mot vad inkasso kommer kräva per månad, för att undvika att få högre månadskostnad istället för lägre.
Du skulle kunna ringa inkasso (här finns svar på var de flesta skulderna hamnar) och fråga vad de tror att de kommer vilja ha.
Okej ska ringa och prata med gothia då jag tror att dom flesta av mina krediter hamnar
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Jo det vet jag. Men bestämmer jag mig för att släppa allt till kronofogden så kommer min sambo också släppa allt sitt till kronofogden, för släpper jag mitt så finns det inte en chans att vi har råd att betala på sina skulder.
Så blir det oftast då det inte går runt ändå. Lycka till hur du än gör.
 

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Om du inte ska släppa allt så måste du vara 100% spelfri ..annars spelar det ingen roll, och det verkar inte ha gått så bra om man ser på alla lån du tagit och även fått hjälp med...
Det förstår jag och är 100% klar med spelande
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp